Życie jest tak pełne wzlotów i upadków, że bardzo trudno jest człowiekowi być zawsze optymistycznym przez cały czas. Istnieją wydarzenia lub okoliczności, które mogą sprawić, że poczujesz się przytłoczony lub zestresowany. Wszystkie dziedziny życia stwarzają okazję do stresu. Jednak nie każdy stres jest zły. Jest stres, który zwykle jest dobry. Pomaga zmotywować się i lepiej przygotować do efektywnego wykonywania różnych zadań.

Stres może łatwo wystąpić, jeśli dana osoba zbyt mocno się angażuje emocjonalnie w problem lub jeśli za dużo pracuje. Nie ma znaczenia, czy robii to mentalnie, czy fizycznie. Napięcie może wywołać poczucie nieszczęścia i przytłoczenia obowiązkami. Osoby, które stwierdzą, że nie odpoczywają wystarczająco dużo z powodu jakichkolwiek czynników, są bardzo narażone na stres.
Zbyt mocne parcie i pracoholizm mogą spowodować, że załamiesz się w stresie.

Aby uniknąć przytłoczenia stresem, musisz poznać objawy, które mogą ostrzegać przed stresem. Objawy te zaalarmują Cię, że musisz podjąć działania, aby złagodzić stres w swoim życiu. Musisz także dowiedzieć się, jak powstaje stres. Pomoże Ci to nauczyć się, jak unikać stresujących sytuacji. Jest wielu ludzi żyjących w stresie;  przyjęli to jako normę. Jest to jednak bardzo niebezpieczne. Stres może zaszkodzić osobie i bardzo negatywnie wpłynąć na jakość jej życia.

Zrozumienie stresu

Sygnały stresu są zwykle wysyłane do mózgu przez układ nerwowy. Sygnały te mogą być skutkiem stresora, takiego jak strach, a nawet zagrożenie. Te sygnały ostrzegają mózg, że coś jest nie tak. Te sygnały lub hormony będą następnie przekazywane do organizmu. Zaprezentują się w postaci wysokiego ciśnienia krwi, szybkiego bicia serca i oddechu, napięcia mięśni i zwiększonej czujności.
Stres może łatwo wystąpić w każdej chwili, czasami możesz nawet nie być w stanie powiedzieć, kiedy stresor ma się wydarzyć. Na przykład otrzymywanie złych wiadomości, takich jak śmierć bliskiej osoby, może być bardzo stresujące. Może się to zdarzyć nieoczekiwanie i dlatego spowoduje natychmiastowy ostry stres.
To jest sposób, w jaki organizm reaguje na zdarzenie. Możesz również otrzymać groźbę, która może Cię zestresować. Zagrożenie może być realne lub nawet dostrzegane. Jednak twoje ciało naturalnie zareaguje na to, mówiąc ci, że coś jest nie w porządku. Jest to powszechnie określane jako reakcja na stres.
Reakcja na stres niekoniecznie jest złą rzeczą. Czasami pomaga człowiekowi zachować optymizm w życiu. Może również pomóc osobie zmotywować się i dać jak najlepsze wyniki w danym zadaniu. Może również pomóc osobie w uzyskaniu obrony w razie niebezpieczeństwa. Na przykład osoba zaatakowana będzie w stanie szybciej zareagować i oddalić się od napastnika. Dzieje się tak jednak tylko wtedy, gdy działa dobrze. Negatywna reakcja na stres działa odwrotnie. Może sprawić, że osoba poczuje się bardzo przygnębiona i przytłoczona życiem.
Zawsze musisz kontrolować poziom stresu. Jeśli pozwolisz, by stres cię przytłoczył, może to być z pewnością niebezpieczne. Czasami stres może dostać się do twojego życia, nawet nie zdając sobie z tego sprawy.  Będziesz tego świadomy tylko wtedy, gdy sprawy wymkną się spod kontroli. W innych przypadkach może dostać się do twojego życia i nie zdając sobie z tego sprawy, akceptujesz to i dlatego czynisz częścią twojej codziennej rutyny. W ten sposób ludzie żyją z przewlekłym stresem przez całe życie.